Każda osoba, która chce przeliczyć wysokość swojej emerytury, bo np. znalazła nowe dokumenty potwierdzające zatrudnienie lub dorabiała do swojej emerytury - może przyjść do ZUS i poprosić o przeliczenie wysokości emerytury. Pracownicy ZUS robią to całkowicie nieodpłatnie. Nie ma najmniejszej możliwości żeby osoby obce, które nie są pracownikami Zakładu i nie mają dostępu do konta ubezpieczonego mogły wiarygodnie i rzetelnie przeliczyć emeryturę.
- Jeśli ktoś da się naciągnąć i zapłaci oszustowi to nic nie daje gdyż nasi pracownicy i tak przeliczą emeryturę opierając się na posiadanych i nowo dostarczonych dokumentach. Nie ma, więc najmniejszego powodu żeby płacić za tego rodzaju „usługę” – mówi Iwona Kowalska Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. - Niestety nie wiemy czy celem takiego spotkania nie jest przypadkiem wyłudzenie danych, które później zostaną wykorzystane do celów marketingowych, dlatego apelujemy o ostrożność i zawiadamianie nas lub policji o takich sytuacjach – przestrzega Iwona Kowalska.
ZUS ostrzega wszystkich ubezpieczonych, że pracownicy Zakładu nie telefonują a tym bardziej nie odwiedzają klientów w domach szczególnie w sprawie dziedziczenia składek emerytalnych. Wszyscy, którzy są zainteresowani jakimikolwiek sprawami z zakresu ubezpieczeń społecznych, mogą korzystać z całkowicie bezpłatnych konsultacji bezpośrednio na salach obsługi, bądź za pośrednictwem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod numerem: (22) 560 16 00. Osoby, które posiadają indywidualne konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) informacje mogą uzyskać także online bez konieczności wychodzenia z domu.
Pamiętajmy, że ZUS sprawy z klientami załatwia listownie lub w placówkach Zakładu, a także poprzez wspomniany wyżej - uwierzytelniony profil na Platformie Usług Elektronicznych. Osobiste odwiedzenie klientów przez pracowników ZUS w ich domach jest wyjątkowo rzadkie. Dotyczy to tylko sytuacji, gdy przeprowadzana jest kontrola wykorzystania zwolnień lekarskich. Pozostałe wizyty pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w domu klienta poprzedzane są pisemną informacją.
To nie pierwszy w taki przypadek próby oszustwa. W związku z tym Zakład Ubezpieczeń Społecznych prosi o daleko idącą ostrożność przy odpowiadaniu na zaproszenia tego typu spotkań. Podane podczas takich spotkań dane osobowe lub podpisane np. pełnomocnictwa mogą zostać wykorzystane na niekorzyść klientów ZUS.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?