Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Świdnica nagrodzona za innowacyjność w transporcie

UM Świdnica
Za wykorzystanie dostępnych innowacji na rzecz rozwoju infrastruktury, poprawy jakości powietrza oraz poprawy życia mieszkańców w zakresie inteligentnego zarządzania transportem miejskim, Świdnica została laureatem konkursu Smart City w kategorii miast do 100 tys. mieszkańców. Oceny merytorycznej zgłoszeń dokonała niezależna kapituła konkursowa, składająca się z uznanych autorytetów w branży.

Nagrodę podczas Wielkiej Gali Smart City Forum w Warszawie w środę, 27 marca odebrała prezydent Świdnicy, Beata Moskal-Słaniewska.

Konkurs Smart City ma na celu popularyzację osobowości i przedsięwzięć, które w znaczący sposób przyczyniły się do promocji rozwiązań, służących budowie inteligentnych miast w Polsce oraz miast realizujących tę ideę. Wyróżnienia skierowane są zarówno do przedstawicieli sektora biznesowego, jak i administracji lokalnej, którzy poprzez realizowane projekty, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i strategii zarządzania, przyczyniają się do wzrostu konkurencyjności polskich miast, gospodarki i biznesu.

Od kilku lat miasto Świdnica efektywnie i skutecznie wykorzystuje dostępne innowacje na rzecz rozwoju infrastruktury, poprawy jakości powietrza oraz poprawy życia mieszkańców w zakresie inteligentnego zarządzania transportem miejskim. Wdrażane innowacje są odpowiedzią na potrzeby mieszkańców oraz zgodne ze Strategią Rozwoju Miasta.

- Poprawiając komfort podróżowania w transporcie miejskim wprowadziliśmy rozwiązania, które oszczędzają czas, pieniądze i energię naszych mieszkańców. Przekłada się to na konkretne korzyści finansowe, ekologiczne i zarządcze w mieście – mówi prezydent Świdnicy, Beata Moskal-Słaniewska.

W ramach konsekwentnej polityki transportowej zakupiono, zmodernizowano lub wdrożono:

* tabor niskoemisyjny (9 szt. ekologicznych i nowoczesnych autobusów);

* system kamer i nadajników GPS we wszystkich autobusach;

* nowoczesne bezgotówkowe formy płatności za przejazd w autobusach;

* kasowniki przystosowane do zbliżeniowych płatności bezgotówkowych kartami bankowymi w każdym autobusie;

* terminale zbliżeniowe dla kontrolerów sprawdzających bilety kupione przy użyciu bankowych kart płatniczo/kredytowych;

* internetowe rozkłady jazdy-www.rozklad.mpk.swidnica.pl;

* tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej tzw. elektroniczne wyświetlacze;

* aplikacje na telefon-mobilny dynamiczny rozkład jazdy on-line na smartfony;

* płatności przez internet;

* 25 nowoczesnych wiat przystankowych o aluminiowej konstrukcji i wyższym standardzie technicznym

* dodatkowo przebudowano infrastrukturę drogową, wybudowano zatoki, ścieżki rowerowe prowadzące do centrum oraz Centrum Przesiadkowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na swidnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto