Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont Alei Niepodległości w Świdnicy z problemami. Prace nie ruszą w tym roku (WIZUALIZACJE)

MM
W 2018 roku miasto ogłosiło przetarg na wykonanie projektu inwestycji i prowadzenie nadzoru autorskiego nad przebudową alei Niepodległości w Świdnicy. Do dziś jednak remont nie ruszył. Miasto ma nadzieję, że pod koniec września uruchomieni procedury przetargowe na wyłonienie wykonawcy zadania. A to oznacza, że remont nie rozpocznie się w tym roku!

Aleja Niepodległości jest jedną z ważniejszych arterii Świdnicy, pozostającą pod zarządem województwa. Jej przebudowa jest inwestycją oczekiwaną od lat przez wielu mieszkańców. Na mocy porozumienia z zarządcą drogi Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei miasto wzięło na siebie ciężar prac przygotowawczych przebudowy tej drogi.
Ze względów logistycznych i finansowych zadanie podzielone zostało na III etapy
Pierwszy z nich obejmie odcinek od placu Wolności do skrzyżowania z ul. 8 Maja. W kolejnym przebudowany zostanie odcinek od skrzyżowania z pl. 1000-lecia do ulicy Nauczycielskiej i w ostatnim etapie pozostanie do zrealizowania fragment do skrzyżowania z placem Grunwaldzkim. Planowane zmiany zakładają nie tylko przebudowę jezdni, chodników i budowę ścieżki rowerowej, ale też uporządkowanie miejsc postojowych wzdłuż ulicy, wymianę całej infrastruktury technicznej drogi, przebudowę sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia ulicznego, w tym budowę doświetlenia przejść dla pieszych. Niezwykle ważnym elementem projektu jest również zieleń uliczna, nawiązująca do uwarunkowań historycznych.

Aleja Niepodległości - koszty

Szacowany koszt I etapu inwestycji to ok. 5 mln zł, z czego 70% środków pokrywa zarząd województwa, 30% – miasto Świdnica. Koszty kolejnych etapów zostaną określone po zakończeniu prac projektowych, które określą rozmiar przebudowy.
W 2017 roku sporządzona została koncepcja przebudowy alei Niepodległości, w ramach której sporządzono inwentaryzację zieleni, wykonano badania geologiczne, rozpoznano rozwiązania sytuacyjno-wysokościowe i terenowo-prawne, a także przyjęto warianty rozwiązań komunikacyjnych. W kwietni 2018 roku podpisano umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej. Do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (WKZ) o pierwszą opinię miasto zwróciło się w grudniu 2018 roku i pierwsza opinia była pozytywna. Niestety po szczegółowym rozeznaniu przebiegu sieci okazało się, że kolidują one z nasadzeniami.

- Kolejne opinie i uzgodnienia otrzymywaliśmy w w 2019 roku. Ostatnia opinia, z lutego tego roku, jest pozytywna. Dodać należy także, że w większości korespondencję z konserwatorem zabytków w imieniu miasta prowadził projektant. - mówi Magdalena Dzwonkowska z Urzędu Miejskiego w Świdnicy.

Po uzyskaniu pozytywnej opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków projektant musiał jeszcze m.in.:
- ustalić usytuowanie i ilość lamp oświetlenia ulicznego (zależne od ilości drzew),
- rozwiązać drobne kolizje pozostałych drzew z infrastrukturą podziemną,
- złożyć kompletny projekt wraz z wnioskiem o uzyskanie decyzji do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Po spełnieniu wszystkich tych formalności można złożyć wniosek o pozwolenia na budowę. Termin złożenia tego wniosku będzie oczywiście zależny w dużym stopniu od instytucji opiniujących i wydających decyzje. Mamy nadzieję, że nastąpi to najpóźniej w połowie września tego roku. Złożenie wniosku umożliwi sporządzenie SIWZ i uruchomienie procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy zadania.
Zobacz jak ulica będzie wyglądał po remoncie

Remont Alei Niepodległości w Świdnicy z problemami. Prace ni...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swidnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto