Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Linia kolejowa Wrocław - Świdnica. Kiedy pojadą nią pociągi? Prace trwają. Zobacz!

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Remont linii kolejowej Wrocław - Sobótka, stan prac na grudzień 2020. Okolice Rogowa Sobóckiego
Remont linii kolejowej Wrocław - Sobótka, stan prac na grudzień 2020. Okolice Rogowa Sobóckiego Jerzy Wójcik
Robota na linii kolejowej wre. Kiedy pojedziemy pociągiem z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy? Grudzień 2021 roku to na dziś realna data uruchomienia pociągów na odnowionej linii, choć prace zakończą się tam wcześniej, bo zgodnie z umową z końcem lipca 2021 roku.

Linia kolejowa nr 285 z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę liczy niespełna 60 kilometrów. Z Dworca Głównego biegnie w kierunku stacji Wrocław Brochów, a następnie rozgałęzia się na wysokości estakady obwodnicy śródmiejskiej na ul. Krakowskiej i przez 16 przystanków po drodze prowadzi do stacji Świdnica Miasto. Ruch osobowy zlikwidowano na niej w 2000 roku, a z ograniczeniami utrzymywany był ruch towarowi niezbędny do wywozu kruszywa z kamieniołomów w okolicach Sobótki.

Trwają prace przy odbudowie linii Wrocław - Sobótka - Świdnica

Od końca 2018 roku trwa remont, a właściwie gruntowna przebudowa tej linii. Ze starej infrastruktury nie było czego ratować. Usuwane są stare szyny i podkłady, wzmacniane tzw. podtorze oraz gruntownie odnawiane obiekty inżynieryjne, mosty czy przepusty. Dopiero wtedy układane są nowe tory. Te leżą już w całości na odcinku z Sobótki do Świdnicy, a wykonawca prac od połowy tego roku pracuje na odcinku Wrocław - Sobótka.

Prace postępują od strony Sobótki w kierunku Wrocławia, choć i w samym mieście w wielu miejscach na południowych osiedlach widać już robotników i postępy prac, m.in. w rejonie al. Karkonoskiej (most kolejowy na Ślęzie), na Partynicach czy Jagodnie. Odwiedziliśmy te miejsca, a stan zaawansowania robót można zobaczyć na zdjęciach w galerii.

Most nad Ślęzą dopiero wyremontowany, a już zniszczony!

Niestety, z powodu chuligańskich wybryków, są miejsca, gdzie wykonawca musi włożyć więcej pracy niż przewidywał. Tak jak np. na moście nad Ślęzą w sąsiedztwie al. Karkonoskiej i wyjazdu z Wrocławia w kierunku Bielan Wrocławskich. Choć główne prace przy odnowieniu tej przeprawy zostały już zakończone, to teraz trzeba jeszcze tam wrócić i posprzątać po graficiarzach, którzy zabrudzili most swoimi bazgrołami.

Między innymi z tego powodu wykonawca zdecydował, że prace przy samych peronach i przystankach kolejowych zostaną przeprowadzone w ostatniej fazie, by bezmyślni wandale nie zdążyli dać o sobie znać przed wznowieniem ruchu. 31 lipca 2021 to oficjalny termin zakończenia robót i wykonawca robi wszystko, by go dochować. Kolejnych kilka miesięcy mogą zająć niezbędne formalności i być może późną jesienią albo już zimą przyszłego roku po ponad 20 latach znów z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę pojedzie pociąg osobowy.

Przystanki na odnawianej linii kolejowej Wrocław Główny - Sobótka - Świdnica Miasto:

  • Wrocław Wojszyce
  • Wrocław Partynice
  • Bielany Wrocławskie
  • Domasław
  • Kobierzyce
  • Wierzbice
  • Pustków Żurawski
  • Olbrachtowice
  • Rogów Sobócki
  • Sobótka
  • Sobótka Zachodnia
  • Strzelce
  • Szczepanów
  • Marcinowice
  • Pszenno
  • Świdnica Przedmieście
od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swidnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto