Pomiary trwały przez 24 h na 9 wyznaczonych odcinkach (objęły całą nową drogę). - Wymóg zbadania natężenia ruchu na nowo wybudowanej drodze nakładała na nas Unia Europejska, która współfinansowała tę inwestycję – komentuje Sabina Cebula Etatowy Członek Zarządu.
Wyniki pokazały duże natężenie ruchu, tzw. SDR (średniodobowe natężenie ruchu). Ruch o podobnym natężeniu występuje na mocno uczęszczanych drogach wojewódzkich. Potwierdza to zasadność wybudowania nowej drogi.
Także w październiku zakończony został pomiar ruchu drogowego na przejazdach kolejowych. Otrzymane wyniki posłużą PKP do ustalania kategorii bezpieczeństwa danego przejazdu. Kategoria przejazdu określa wymagania co do stosowanych urządzeń zabezpieczających i dozwolonej szybkości pociągu. PKP domaga się od zarządców dróg pomiarów ruchu także z nieczynnych przejazdów, na których już od dawna nikt nie widział żadnych pociągów.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?