Przypomnijmy, że dwa tygodnie temu firma Strabag, która miał wybudować mosty i wiadukty, na budowie autostrady A1 na odcinku Stryków – Tuszyn, opuściła plac budowy. Firma nie dogadała się z wykonawcą, czyli spółką Polimex-Mostostal. Przepychanki między tymi firmami spowodowały, że prace na podłódzkim odcinku autostrady A1 wstrzymano.
Wprawdzie w ostatnich dniach na budowie autostrady A1 na odcinku Stryków - Tuszyn pracowało średnio po 160 osób dziennie, jednak zaawansowanie prac nie jest duże. Na budowie autostrady A1 pod Łodzią z zaplanowanych 40 ław fundamentowych pod obiekty mostowe rozpoczęto budowę dopiero trzech. Z 73 przepustów rozpoczęto 19.
Polimex-Mostostal szuka firmy, która będzie kontynuowała prace przerwane przez Strabag. Jeśli do połowy sierpnia zostanie wyłoniony podwykonawca, jest szansa na oddanie w terminie, czyli w sierpniu 2014 roku, odcinka Stryków – Tuszyn autostrady A1.
Nabiera tempa budowa 64-kilometrowego odcinka autostrady A1 z Czerniewic do Kowala na Kujawach. Budowę przejęła firma Salini Polska, która odcinek autostrady A1 Czerniewice - Brzezie ma skończyć do marca 2014 roku, zaś Brzezie - Kowal do kwietnia 2014 roku.
Na początku 2014 roku powinna zakończyć się również budowa autostrady A1 na południu Polski. Do zakończenia budowy całej A1 potrzeba jeszcze odcinka od Tuszyna do Pyrzowic. Pierwszy fragment od węzła Łódź Południe do Częstochowy będzie modernizowany, a dalszy odcinek powstanie w nowym śladzie.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?