Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uczniowie z gminy Świdnica uczą się kodowania (ZDJĘCIA)

UG Świdnica
Jeszcze nie znają KODU DO PRZYSZŁOŚCI, ale z pewnością są bliżej do jego odkrycia. Mowa o 960 uczniach i 60 nauczycielach z 6 gminnych szkół, którzy na dodatkowych zajęciach wykorzystują laptopy i klocki LEGO, ucząc się kodowania. W 2017 r. władze gminy Świdnica podpisały umowę partnerską z Fundacją Rozwoju Edukacji Elektronicznej z siedzibą w Warszawie dotyczącą realizacji projektu „Kod do przyszłości”, finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020 w ramach działania 3.2 Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej.

Realizacja projektu trwa od sierpnia 2017 r., ale tak naprawdę teraz wkracza on w kulminacyjną fazę. Każdy nauczyciel po zakończeniu projektu będzie posiadał wiedzę jak prowadzić lekcje programowania z dziećmi w klasach 1-3 w taki sposób, by je angażować i zaciekawiać informatyką i robotyką. Nauczyciele zdobywają wiedzę jak tworzyć roboty z klocków Lego oraz jak wprawiać je w ruch za pomocą instrukcji języka wizualnego Lego, a także Scratcha. Posiądą wiedzę metodyczną oraz najlepsze praktyki z zakresu uczenia dzieci budowania robotów i kodowania, w tym poznają zalety wykorzystywania metody projektowej – mówi Katarzyna Kamińska, koordynator projektu.

Celem projektu jest zwiększenie stopnia oraz poprawa umiejętności korzystania z internetu,
w tym z usług publicznych.
Każda szkoła otrzymała po 8 zestawów klocków Lego. Nauczyciele pracujący na tabletach mają także dostęp do bezpłatnych materiałów edukacyjnych udostępnianych na otwartych licencjach oraz do platformy e-learningowej, dzięki której poznają zalety formuły uczenia mieszanego (ang. blendedlearning) – mówi Maria Jaworska, dyrektor Gminnego Zespołu Oświaty.

Szkolenia są podzielone na dwie części. W pierwszej to nauczyciele zamienią się na chwilę w uczniów i we współpracy z doświadczonym trenem uczą się programowania. Na drugim etapie będą mogli zweryfikować dotychczas zdobyte umiejętności w praktyce – podczas prowadzonych zajęć z dziećmi.

Od lutego uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej w Pszennie uczestniczą w innowacyjnych zajęciach z kodowania. Dzieci uczą się budować roboty z klocków Lego We Do, a następnie układają programy, dzięki którym roboty „ożywają”. Na każdych zajęciach powstają inne konstrukcje: latające samoloty i ptaki, krokodyle, małpy, lwy, kręcące się bączki. Podczas zajęć wsparcia uczniom i nauczycielom udziela trener, który podpowiada i inspiruje do twórczego wykorzystania klocków i samodzielnego tworzenia programów -mówi Tadeusz Szarwaryn, dyrektor szkoły.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swidnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto